joi, 15 martie 2012

Alt hidrofor după numai un an.

 

M-am dus zilele trecute la matusa mea. Cum nu o mai văzusem de mult timp, gândul revederii ei mă însufleÈ›ea grozav. Zis si făcut. M-am îmbrăcat ÅŸi am plecat. Pe durata drumului către ea, mă bucuram sa vad ce mai e nou prin satul nostru, minunându-mă de progresul oamenilor. Da, fără îndoiala, toate mergeau spre bine in satul meu. Cu aceste gânduri frumoase in minte, păşesc voios mai departe spre casa mătuÅŸii mele. Când in sfârÈ™it ajung, întrezăresc o mână de oameni lucrând de zor împrejurul fântânii. Sunt curioasa. Oare ce se întâmpla? Le spun „buna ziua” si-l întreb pe unchiul de mătuÅŸa-mea. Îmi spune ca e la bucătărie si sa merg acolo. AÈ™a fac. Las oamenii cu munca lor si mă îndrept spre casa. Intru înăuntru si o găsesc pe matusa la bucătărie, gătind. Când mă vede, aproape ca Å£ipă de bucurie. Mă ia in braÈ›e si mă săruta. Da, e limpede, bucuria revederii e si de partea ei. Mă invita sa stau jos, mă serveÅŸte cu o plăcinta delicioasa de mere si începem sa vorbim. O întreb ce s-a întâmplat de toÈ›i aceÈ™ti oameni lucrează afara si îmi spune ca muncesc la hidrofor. Azi dimineaÈ›a pe când matura aleea a auzit un zgomot ciudat venind din groapa unde e hidroforul si l-a chemat pe unchiul meu. El a făcut singur cat a putut dar văzând ca problema îl depăşeÅŸte, a mai adus niÈ™te prieteni de-ai lui si de atunci tot muncesc la el.

Inca nu se È™tie ce s-a petrecut dar speră curând sa se termine totul pentru ca are nevoie de apa curenta la bucătărie. In fine, lăsam acest subiect si ne îndreptam uÈ™or spre altele. Mă întreabă cum îmi este, cum merge scoală, cat stau acasă…etc si alte chestiuni asemănătoare pe care cineva le poate interoga atunci când nu te-a mai văzut de mult. Eu ii răspund cu mare drag, uÈ™or amuzata de întrebările sale inocente. Da, e matusa mea si nu pare sa se fi schimbat prea tare de când am văzut-o ultima data. O întreb si de veriÅŸorii mei si îmi spune ca sunt plecaÈ›i la gradina si ca se întorc diseară. Asta mă întristează puÅ£in, intrucât mi-ar fi plăcut sa-i vad. Dar firul conversaÈ›iei îmi distrage rapid atenÈ›ia de la aceasta si curând sunt prinsa iarăși in întrebările adresate de matusa mea.

După ceva timp, îl vad pe unchiul meu intrând in casa. Ii spune matusii-mii ca pleacă sa cumpere alt hidrofor intrucât acesta nu mai poate fi folosit. Uluita, îl întreabă de ce si el răspunde ca bazinul hidroforului nu era din inox, aÈ™a cum scria pe cutie când l-a cumpărat. Astfel, datorita condensului ce s-a acumulat intre pereÈ›ii interni ai bazinului, acesta s-a oxidat si s-a spart, umplând tot interiorul hidroforului cu apa. Deci, nu poate fi bun decât…de aruncat. Matusa mea e stupefiata când aude. Alt hidrofor, alÈ›i bani…? Si e cu atât mai înciudata cu cat hidroforul are un an, atât. Ii da bani lui unchiu-meu si acesta pleacă grăbit sa cumpere ceea ce are nevoie. Deznădăjduita, matusa mea ia loc pe scaun, aproape prăbuÈ™indu-se. „MunceÈ™ti pentru niÈ™te afurisite de fiare…” zice ea nervoasa. Eu nu mai spun nimic, sperând ca hidroforul nou sa tina mai mult.


pompa submersibila, pompa submersibila

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu